Datakoppeling in formulieren
Sneller en efficiënter meldingen ontvangen dankzij de datakoppelingen in formulieren van Diamond. Nassau Door gebruikt Diamond om klantgegevens op te halen en direct in online formulieren te gebruiken. Dit scheelt niet alleen de eigen medewerkers veel tijd, maar werkt ook nog eens soepeler voor klanten.
Via datakoppeling gegevens ophalen en formulieren aanvullen
Via datakoppeling gegevens ophalen en formulieren aanvullen
De monteurs van Nassau Door leveren onderhoud aan bedrijfsdeuren bij storingen en schade. Van overhead- en snelloopdeuren tot brandwerende deuren en dockshelters.
Dagelijks zijn er op meerdere locaties verschillende problemen aan deuren van ieder type en formaat. Het onderhoudsproces omvat het ontvangen van meldingen, deze data koppelen aan de juiste deur bij het juiste bedrijf en inventariseren wat er mis gaat. Daarna kan er een monteur op weg gaan naar de locatie, om het probleem te verhelpen.
De identificerende gegevens voor deze deuren worden bijgehouden in een eigen database, waar iedere deur gekoppeld staat aan een klant. Zo weten de medewerkers van Nassau Door precies welke deuren aanwezig zijn bij ieder bedrijf.
Met Diamond Forms, Flows & Docs is het aanmelden van deurstoringen herzien en efficiënter ingericht door middel van een datakoppeling tussen het formulier en de database.
Eisen
Eisen en oplossingen
Oplossingen
Meldingsformulier op de website
Als eerste stap is het aanmelden van problemen voor gebruikers vergemakkelijkt met een online formulier. In plaats van een telefonische melding kunnen gebruikers met een online formulier deurstoringen aanmelden via de website. Dit formulier is vervolgens verder uit te breiden met calculaties, datakoppelingen en automatische acties.
Datakoppeling om gegevens op te halen en controleren
Om het proces efficiënter te laten verlopen is er een datakoppeling gemaakt tussen het formulier en de database van Nassau Door. Met het adres waarop de deur zich bevindt kan via de datakoppeling de bijbehorende klantinformatie worden opgehaald. De klant hoeft op deze manier niet bij iedere melding handmatig of telefonisch de al bekende klantgegevens door te geven. Elke medewerker kan op deze manier een melding aanmaken zo versnelt de koppeling de doorloop van meldingen.
Scannen van ID-nummers in formulieren
De datakoppeling uitbreiden: Een volgende stap in dit proces is het toevoegen van een gekoppelde barcode scanner in het formulier. Op iedere deur is een sticker aangebracht met een identificerende code. Via het barcode scanner component van Diamond kunnen deze barcodes worden gescand.
Door middel van een datakoppeling met de deurcode database kan iedere deur in één stap worden opgezocht en gekoppeld aan de juiste locatie en klant. Simpelweg door de barcode op de deur te scannen met de standaard smartphone camera. Dan hoeft de gebruiker alleen nog de storing informatie in te vullen voor de monteur en kan het formulier verzonden worden.
Resultaat
- Sneller en efficiënter meldingen ontvangen via formulieren.
- Datakoppeling om klantgegevens op te halen.
- Dynamische vragen afhankelijk van formulier antwoorden en opgehaalde gegevens.
Ook een project laten ontwikkelen?
Neem nu vrijblijvend contact op om uw mogelijkheden te bespreken!