Optimaliseren online customer journey voor Nyenrode
Nyenrode Business Universiteit is de enige particuliere universiteit van Nederland, opgericht in 1946 voor en door het bedrijfsleven. Nyenrode biedt intensieve academische opleidingen en korte en langere programma’s binnen de vakgebieden business, management, accountancy, controlling en fiscaal recht.
De online customer journey vertaalt naar concrete acties en conversies
De online customer journey vertaalt naar concrete acties en conversies
Na de succesvolle lancering van de nieuwe website voor Nyenrode waarin het samenbrengen van het opleidingsaanbod en de presentatie van de faculteiten centraal stonden, is vrijwel direct gestart met de volgende fase. Daarin stond de optimalisatie van de online customer journey centraal.
Eisen
Eisen en oplossingen
Oplossingen
Online beleving op de website voor de klant verbeteren
Centraal stonden de online beleving op de Nyenrode website enerzijds en naar de interactie bij invullen van online formulieren anderzijds.
Om de webbezoekers te verleiden tot een actie zijn flexibel in te richten landingspagina’s, thema pagina’s en beleef Nyenrode pagina’s, ieder met eigen interactiemogelijkheden, ontwikkeld. Nyenrode heeft nu maximale vrijheid om via het Sitefinity CMS de pagina’s in te richten en eigen a/b tests uit te voeren.
Online formulieren invullen vergemakkelijken
Bij de eerste versie van de website is ervoor gekozen om de styling van bestaande ClickDimensions formulieren voor bijvoorbeeld het aanmelden voor een opleiding of het downloaden van een brochure aan te laten sluiten bij het design van de website. Dit bleek slechts in beperkte mate mogelijk. Daarnaast werden er ruim 100 verschillende formulieren gebruikt. Om dit onderdeel van de customer journey te verbeteren is een integratie van ClickDimensions en Sitefinity gerealiseerd. Het design van de formulieren is in lijn gebracht met het design van de website. Daarnaast is het aantal formulieren teruggebracht van ruim 100 naar slechts 4. Ook is eenduidigheid in de formulieren zelf doorgevoerd.
De customer journey optimaliseren
Andere functies die bij de invulling van online customer journey zijn meegenomen zijn:
- Implementeren van Google Search
- De mogelijkheid om verschillende opleidingen te vergelijken
- Eerder bekeken opleidingen tonen in het overzicht van alle opleidingen
- Bewaren van actieve filters bij navigeren tussen verschillende pagina’s
- Integreren van de aparte Nyenrode Hospitality website
Net als in het eerste project, was onze partner Plans&Pixels verantwoordelijk voor de interactieve grafische vormgeving.
Resultaat
- Geoptimaliseerd overzicht van de opleidingen
- Mogelijkheid om opleidingen onderling te vergelijken
- Eenduidige, overzichtelijke online formulieren gekoppeld aan het CRM
- Sterke vermindering van het aantal formulieren
- ‘Google’ presentatie van de zoekresultaten
- Integratie van Nyenrode Hospitality
Ook een project laten ontwikkelen?
Neem nu vrijblijvend contact op om uw mogelijkheden te bespreken!